Träningsvärk

Ojoj med dans det har blivit denna helgen.

Tre timmar i lördags ( vilken jag inte trodde jag skulle orka, MEN det gjorde jag! )

Jag menar 1½ timmes Cha-Cha med Charlotte Sinclair var gör kul.
Sen paus en halvtimme och sedan direkt
på Jive.
Nu förstår jag varför Magnus i Let´s Dance höll på att spy när han
började med Jiven. Jäklar vad snabbt det går!
Men jag skulle kunna göra det varje dag för det är så kul :)

Vi finns med på Sinclairs hemsida här. Lyckligtvis har de klippt bort mig! :)
Jag ser ju annars ut som ett rödljus när jag dansar.

Sen en timme igår med vår extremt hårda danslärare.
Vet inte vad det var med honom igår...men jäklar vad han körde med oss.

" I latindanserna går man först fram på tå. Vill inte se några hälar för då hugger jag av dem"

" Ni måste trycka ifrån med benen så ni får en flygande känsla över golvet"

" Om ni trampar tjejerna på tårna är det deras fel"

Hoppas han är medveten om att vi går nybörjarkursen ;)

Brukar slarva med att strecha men både i lördags och igår var jag noga med att sträcka ut
alla muskler. Ja nästan i allafall för i morse vaknade jag med träningvärk i skinkorna. SUCK!
Det gör till och med ont att sitta.

Nu ska jag läsa min bok som jag fick hem med posten idag.
Stephenie Mayer - Så länge vi båda andas.
Kunde inte vänta så jag har läst den på engelska förut men nu vill
jag läsa den på svenska.

Tack alla mina underbara vänner för en mysig kväll i lördags.
Ni förgyllde verkligen min dag :)

XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0