Flera kilo citroner och en juicepress

Sedan jag var liten har jag älskat citroner.
När alla hade med sig frukt som äpplen, bananer och clementiner
i skolan hade jag med mig en citron.

Har aldrig tyckt att de är speciellt sura och kan dricka
fler glas utan att få ont i magen.

Så nu eftersom jag nästan varot sjuk i en vecka så kände
jag för att boosta på mitt c-vitamin förråd.
Gick ner till affären ( i normala fall när ja är sjuk tar jag bilen men min Bettan är borta :( )
och köpte på mig en massa nyttiga saker.
Citron, sallader, lax och en massa smått och gott :)

När jag skulle betala frågade tjejen i kassan om jag tagit fel på
citroner och apelsiner. Nej jag ska ha dem sa jag.
Hon tittade lite konstigt på mig och undrade nog vad jag är för en konstig människa.
Saken är den att jag kan inte äta apelsin. Kan inte ens vara i närheten när
någon skalar en apelsin längre. Doften stör mig något enorm.
Ganska jobbigt med tanke på att de flesta faktiskt äter apelsiner :(

Väl hemma trodde jag att jag skulle dö...att promenera ner till affären och hem.
Vilket tar max 5 minuter. Men idag när kroppen protesterar mot minsta
aktiva rörelse så var det skitjobbigt! Suck!

Blir dock en promenad dit ner imorgon igen då jag glömde min avi hemma
så jag inte kunde hämta ut paketet med min nya klänning. Suck igen!

Fick iallafall en kul grej på posten idag.
Min Let´s Dance skiva.
Klicka för att stänga bilden

Så himla kul med en lite dansskola med på skivan,
Jag skrattade ganska mycket åt den för den är så himla pedagogisk. Vilket iof
är bra men emellanåt kände man sig nästan dumförklarad.
Och jag älskar redan alla låtarna!
Saknar dock vissa låtar men allt är bättre än inget.
Insåg också när jag lyssnade på skivan att jag faktiskt gillar Quickstep mer
än jag gjort innan. Jag är mer ett fan av latindanserna som samban och Cha Cha:n.
Men Quickstepen med någon kul låt är faktiskt himla roligt även om det går attans fort!
Skulle dock vilja dansa Jive! Varför finns det inga kurser i bara det här i Göteborg?

Nu är det nog dags för sängen :)

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0