Mat

Jag har ett matproblem.

Jag är aldrig hungrig!
Idag blev jag tom illamående för att jag var tvungen att äta.
Suck!

Får varje dag påminna mig att äta och just nu blir det
inte särskilt mycket mat men lite är bättre än inget alls.

I höstas när jag inte hann äta levde jag på cola light och popcorn.
Och jag vill aldrig må så dåligt som jag gjorde i höstas!

Man kan tro att jag borde vara hu liten som helst men problemet
med att inte äta är att kroppen istället suger åt sig allt man stoppar
i sig och sätter igång svältsystemet.
Vilket gör att man snarare går upp eller väger lika mycket hela tiden.

Blir så arg på mig själv när jag är medveten om att jag har ett matproblem men
ändå kan jag ibland på kvällen inse att jag inte ätit speciellt mycket under
dagen eller inte ätit alls.

Nä nu ska jag kika på 500-kilos-serien på 3:an.
Alltid intressant att kika på andra med viktproblem.
Och man lär sig alltid något nytt.

Mitt tips är: Döm inte andra för hur de ser ut. Stor eller liten alla kan ha viktproblem.

En av mina allra bästa vänner sa en gång att hon och jag har samma problem.
Jag tittade undrande på henne och frågade vad hon mena:
Jag är liten och hittar inte kläder som sitter bra och folk säger att jag är för
smal och MÅSTE gå upp i vikt. För dig är det tvärtom.
Så skönt att höra att alla har sina "problem". Stora som små.

XoXo


Kommentarer
Postat av: sofiaw

usch för halsfluss! krya på dig nu!



jo det är bra, tack :) allt rullar liksom på. man ser aldrig dig nu för tiden men det finns nog sin förklaring. du jobbar ju för det msta :) men se till att du får leva livet också! :)



kram

2009-08-28 @ 13:23:24
URL: http://wiksofia.blogg.se/
Postat av: Hanna Murray

Sv; tack för förtroendet. Det har blivit bättre nu :) för att jag tyckte mitt schema var för mycket men jag fick lära känna lite och då förstod jag att jag är inte van vid att ha fullt schemat :P

2009-08-29 @ 10:39:40
Postat av: Linda

Tack:). Jag går aldrig tillbaka till den sabla frisören! När jag var yngre var jag alltid smalast av alla och alla ville ha min kropp, jag tyckte jag såg hemskt ut. Revbenen stack ut och kläder hängde alltid löst på mig!! Idag är det någorlunda bättre men jag förstår er. Kram.

2009-08-31 @ 22:34:42
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0