Valsat runt på dansgolvet

Idag var det dags att prova om foten skulle hålla ett helt danspass
och jag måste säga att jag var orolig.
Men samtidigt kan jag inte ta det lugnt utan måste ju ta ut
mig fullt ut!

Foten höll och jag är så lycklig!
Visst är den lite öm nu och stel men det är ju inte
så konstigt med tanke på att den vilat i två veckor.

Idag skulle vi öva på Vals. Vilket inte är min favoritdans men
det var bara att bita ihop och valsa på.
Fick lära oss en massa nya saker!
Chassé och Whisk ( ? hur det nu stavas )
Denna terminen har jag lärt mig så mycket.
Vi tjejer fick även en kurs på hur man ska hålla huvudet på de
olika positionerna i dansen. Otroligt kul men svårt.
För man ska ha koll på fötterna, huvudet, hållningen och
allt för ofta sin partner.
I dans är det killen som ska föra men på vår kurs skulle man
kunna tro att de flesta killarna missuppfattat den uppgiften och
helt enkelt bara lämnat över ansvaret till oss.

Fick en kommentar på ett av mina förra inlägg som handlade
om att jag shoppat "lagom dyra" kläder ifrån Gina Tricot.
Kommentatören undrade hur jag kunde skriva lagom dyra
eftersom de är de billigaste kläderna man kan köpa och
att eftersom de är så billiga måste de i princip vara barnarbete.
Blev ledsen när jag läste kommentaren med tanke på att personen
inte kan stå för sin åsikt utan valt att vara anonym.
Vad jag menade med lagom dyra kläder är att de är lagom dyra
för mig personligen.
Visst kvalitén kanske inte är densamma som att köpa dyra märkeskläder
men jag kan också köpa så många fler plagg.
Jag älskar Gina Tricot för deras billiga kläder som OFTAST passar alla.
Både för storlek och plånbok!

Nu är det dags för sängen...jobba imorgon :)

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0