Jag kom in!!

Nu till våren ska jag läsa en kurs på distans i Växjö.

Ska läsa Ungdomar, Identiteter & Drogkulturer, 7,5 hp.

Ska bli såå spännande!
Men smatidigt liet nervöst för jag har ju aldrig läst
något på högskola/universitet.
Får nog ringa lilla Mickis och fråga hur man överlever :)

Tänkte att det kan vara bra att läsa just den kursen
med tanke på att jag jobbar i gymnasieskolan +
att jag tyckte att kursen lät intressant.

Funderar på att till hösten 09 tenta av teckenspråk upp till 40 hp
om det är möjligt. Vet att man ialafall kan göra upp till 20 hp...så
kanske om jag har tur. Alltid bra att ha det på papper.

Det är ju så att jag gått en folkhögskoleutbildning vilket inte
är lika populärt hos arbetsgivare som om man läst på högskola.
För att gå på folkhögskola är bara en massa flumm, flumm...
Och ja jag kan hålla med. Ibland är det mycket töntiga saker
som man måste vara med på. Men jag gick en yrkesutbildning
och jag är teckenspårk - och dövblindtolk.
Det hade bara varit bättre om jag hade läst det på högskolan.

Men nu ska jag iallafall börja läsa något så får vi se vad
jag läser i framtiden.

Ska bli kul iallafall :)

XoXo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ooooh! Dina första hp poäng!! YAY!! Du kan läsa upp till 90 hp tsp. 1-30 hp är vanligast, men även 30-60 hp finns på några ställen i Sverige. Antagligen i huvudstaden...



Följer din blogg stenhårt =) Haha

2008-12-15 @ 22:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0