Fast i biltvätten.

Ja vad ska man säga om den rubriken....mer än att den är sann
och det hände mig idag.

Har sagt att det är farligt att tvätta bilen! :)

Iallafall jag slutade jobba i Vårgårda vid 10 tiden
och bestämde då mig för att köra in på Statoil och tanka + tvätta bilen.
Tankar, går in & köper en tvätt till bilen ( 160 kr ) och sen kör jag
bort till biltvätten.

Väntar på att mannen som redan är inne ska bli färdig och när han
kör ut så trycker jag in min kod och dörrarna börjar öppnas...men inte helt.
Jag tänker...nehe...ska de inte öppnas fullt. Står jag får långt ifrån?
Jag kör liiite närmare dörrarna men inget händer.
Suckar!
Kravlar mig ur bilen, med väska, nycklar & mobil, in på Statoil och
tjejen i kassan säger: Jag ska öppna dörrarna åt dig.
Schysst tänker jag & går tillbaka till bilen.
Tjejen öppnar dörrarna och jag kör in och maskinen sätter igång.

Så sitter jag där i lugnan ro och filosoferar för mig själv när plötsligt
hela maskinen stannar och börjar blinka överallt.
Jag funderar på vad det är som händer här egentligen men tänker
att det löser sig nog + att jag kan inte gå ut för maskinen är precis
vid förardörren...sooo I´m stuck!

Efter en stund tar jag upp mobilen, fram med kvittot på biltvätten och
ringer in till tjejen i kassan.
Se denna scenen framför er:
- Välkommen till Statoil Vårgårda.
- Hej. Jag sitter fast i er biltvätt....
- Fniss...jag kommer ut & hjälper dig...
Vi lägger på.

Ut kommer tjejen sedan med värsta flinet och säger att hon ska starta om maskinen.
Då kommer människa nr 2 och säger att ja här sitter du ju bra :)
De två startar om maskinen och min bil tvättas för andra gången.
Denna gången blev den torr oxå + att jag blev utsläppt när jag var färdigtvättad.

Allt som allt tog detta en timme!
En timme av att sitta i en biltvätt...suck.
Jag ska hyra in någon nästa gång min bil behöver tvättas
för uppenbarligen är jag & biltvättar inte i symbios med varandra.

Nu ska jag krypa ner i min säng och begrunna dagens händelser.

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0