05:00 är okristligt tidigt!

Usch för klockor som ringer innan 06:00!

Usch för att sätta sig i en iskall bil kl 06:00!

Alla som känner mig vet att jag INTE är en morgonmänniska
och när det då händer, vilket det ibland gör att jag "tvingas" gå
upp tidigare än jag vill så blir lilla jag inte på särskilt gott humör.

Som idag...luciadag för alla skolor...då ska vi minsann träffas 07:15.
Hade varit ok....om det inte är så att jag måste gå upp, duscha, äta
frukost och andas för att min magen inte ska gå sönder. Sen sätta
mig i en kall bil och köra 5 mil bland folk som tror att det är halt när
det inte är halt, folk som inte kan blinka, folk som inte vet vad speglarna
på bilen är till för, folk som inte vet vad döda vinkeln är och lastbilar!

Men när jag väl kom till jobbet/skolan så tinade mitt humör upp ganska
fort för vad är inte mysigare än att se en massa stjärngossar :)
Kan ju tilläggas att de är i gymnasieåldern och det är absolut INTE coolt
att vara stjärngosse. Därför är de såå söta!

Mina elever fick teckna " Det strålar en stjärna" i uv-ljus. Coolt!
De var såå duktiga!! *Stolt är jag*

Under tiden detta Luciafirande håller på ringer min mobil...och jag skojar inte...13 gg!
10 samtal är ifrån en och samma person eller ska jag säga från ett utav mina jobb.
Om jag inte svarar på de första fem samtalen kanske man ska tala in ett meddelande?!
+ att jag tror att jag ringer tillbaka när jag har möjlighet att prata.

Började iallafall jobba tidigare på jobb nr 2 och det var mysigt idag.
Alltid kul att träffa kolleger man inte ser så ofta och snacka skit,
Kolla vem som jobbar till jul och nyår.

Nä nu ska denna surpuppa hoppa i sängen för imorgon ringer den förbaskade klockan 06:00...
Tur att jag är SUPERLEDIG på söndag!

XoXo

Kommentarer
Postat av: Cilla

Äh, förr gick jag alltid upp 05.00

Det är en vanesak. Du lär dig ;-P

2008-12-13 @ 11:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0